Kezdjük a végén!



2020. március 16-tól minden iskola - így a miénk is - "online üzemmódra" váltott. Mind a vizuális kultúra tantárgy oktatása, mind pedig a környezet- és kézműves kultúra tanszak feladatainak kivitelezése komoly kihívás elé állította a pedagógust, a gyermekeket és a szülőket is. Főként azért, mert a vizuális tevékenységek kivitelezéséhez szükséges technikai elemek jelentős része "vesztegzár" alá került az iskolában. Néha fejtörést okozott olyan feladatokat kitalálni, amikhez - vélhetőleg - otthon is voltak anyagok és eszközök. Ráadásuk még kellően motiválttá is kellett tenni a gyermeket ahhoz, hogy az adott körülmények között alkotó munkát végezzen. Gondolom, nem év voltam az egyetlen rajztanár, aki emiatt eltért a tanmenetétől, illetve a központi dokumentumoktól (kerettantervektől, Nat-tól).

Úgy gondolom, a sanyarú körülményekhez képest, remek munkát végeztek a gyerekek az otthoni online tanulás tizenkét hetében. Ezt szeretném példázni ezzel a kis videoklippel, amit a karanténos tanulás 6. hete után készítettem.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vizuális kultúra digitális gyűjtemény

Végre "offline"!

Nem az asztalfióknak készült